Renault 11 Rally
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1985 r.
Pojemność silnika: 1400 cm3
Moc silnika: 80 KM
Masa pojazdu: 820 kg
Opis prac:
Jest to projekt polegający na budowie repliki Renault 11 w wersji rajdowej. Pojazd został odpowiednio przygotowany technicznie do amatorskich rajdów oraz zyskał charakterystyczne malowanie, które mogliśmy widywać na fabrycznych rajdówkach z lat 80tych. Jest to replika więc zamontowana w niej jednostka napędowa o pojemności 1400 cm3 jest lekko wzmocniona a nie jak w oryginale turbo doładowana. Jednak obniżone oraz usztywnione zawieszenie, sportowe hamulce i fotele kubełkowe w polączeniu z niewielką masą zapewnią przyzwoite osiągi oraz sadysfakcję z jazdy. W projekcie za wykończenie okleiną odpowiadała firma Creatura.
Galeria pojazdu:
Chevrolet Pickup
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1953 r.
Pojemność silnika: 2500 cm3
Moc silnika: 143 KM
Masa pojazdu: +-2000 kg
Opis prac:
Chevrolet Pickup z 53' jest projektem wykonanym w naszej filii znajdującej się w Londynie. Cały projekt bazuje na karoserii z lat 50tych jednak podzespoły pochodzą z nowoczesnego auta. A mianowice z Mazdy BT 50 4x4. Oczywiście układ napędowy został całkowicie pozbawiony przedniego napędu co pozwoliło uzyskać dodatkową moc przenoszoną na koła tylnie oraz zachować typową charakterystykę układu jezdnego pickupa. Cała operacja wymagała między innymi poszerzenia pojazdu o 15cm tak aby wszystkie element mogły do siebie pasować. Projekt jest właściwie skończony a brak powłoki lakierniczej to nie przejściowy etap tylko trend w jakim jest wykonany. Silnik z tego auta to V8 5,7L zbudowany przez firmę Moroso ale on czeka na zaistalowanie w naszym kolejnym projekcie o którym w krótce się Państwo dowiecie.
Galeria pojazdu:
Alfa Romeo GT 2000 Junior
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1975 r.
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika: 136 KM
Masa pojazdu: 995 kg
Opis prac:
Prezentujemy Państwu klasyczną Alfę Romeo GT Junior czyli jeden z piękniejszych pojazdów produkowanych w latach 70tych. Pojazd został odbudowany praktycznie całkowice łącznie z wnętrzem oraz zyskał nowe barwy z charakterystycznymi elementami zdobiącymi. Jeżeli chodzi o silnik to jednostkę 1600 cm3 zastąpił motor o pojemności 2000 cm3. Właścicielowi zależało na zwiększeniu sportowego charakteru pojazdu oraz podniesieniu mocy i elastyczności silnika i tak się stało. Silnik po całowitej odbudowie został również dopracowany między innymi poprzez dodanie uszczelniaczy na zaworach wydechowych, natomiast zawieszenie zostało obniżone, zamontowane zostały amortyzatory Bilstein oraz regulowane drążki. Ponad przeciętnych właściwości trakcyjnych dopełniły opony Yokoham Parada Spec-2.
Galeria pojazdu:
Mini Cooper
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1994 r.
Pojemność silnika: 1300 cm3
Moc silnika: 64 KM
Masa pojazdu: 580 kg
Opis prac:
Pojazd został odrestaurowany w 80%. Zostały wymienione elementy blacharskie, użyto nowych częsci w zawieszeniu, wnętrze zostało całkowicie odnowione za wyjątkiem foteli co dało niepowtarzalny wygląd. Całe nadwozie oraz felgi zostały polakierowane oraz dodano nowe chromowe elementy wykończenia. Zastosowano nowy sportowy układ zapłonowy oraz zastąpiono wtrysk układem gaźnikowym co znacznie poprawiło reakcję silnika na naciśnięcie gazu. W krótce całokowicie zostanie zmieniony układ zasilania oraz wałek rozrządu o czym Państwa poinformujemy.
Galeria pojazdu:
Polonez Borewicz Rajdowy
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1982 r.
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika:170 KM
Masa pojazdu: 1050 kg
Opis prac:
Pojazd został przebudowany w 100% i przygotowany do amatorskiego sportu. Poszerzeniu uległy nadkola zewnętrzne w celu zmieszczenia większego rozstawu oraz rozmiaru "195/50 R15" kół. Karoseria została wzmocniona i zawieszona na utwardzonych amortyzatorach. Do napędu użyto silnik zasilany dwoma gaźnikami Webera "45" natomiast za odprowadzenie spalin odpowiada sportowy kolektor wydechowy . W celu zwiększenia efektywności hamulców użyto nawiercanych tarcz hamulcowych oraz miękkich sportowych klocków hamulcowych.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p rally
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1988 r.
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika: 140 KM
Masa pojazdu: 990 kg
Opis prac:
Niestety nie .
Galeria pojazdu:
Ford Escort Rally Mk 4
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1989 r.
Pojemność silnika: 1800 cm3
Moc silnika:145 KM
Masa pojazdu: 870 kg
Opis prac:
Ten youngtimer nie wymagał odbudowy, ponieważ był w bardzo dobrym stanie. Jego właściciel po kilku latach wiernej eksploatacji zdecydował się go przeznaczyć do sportu i nasza firma to umożliwiła. Przede wszystkim stary silnik o pojemności 1600 cm3 został zastąpiony już nowszą jednostką o pojemności 1800 cm3 z modelu Escorta Mk 5. Oprócz kapitalnego remontu został wyposażony w zasilanie dwoma gaźnikami Delorte 40, sportowy wydech, chłodnicę oleju oraz sportowy zapłon. Za wyczynowe prowadzenie odpowiadało sportowe zawieszenie oparte na unibolach i polibuszach. Ze wzgledów bezpieczeństwa zamontowana została klatka antykapotażowa, cztero punktowe pasy oraz fotele kubełkowe. Youngtimer dzięki swojej niskiej masie, stosunkowo dużej mocy oraz dobremu prowadzenieu odniósł kilka sukcesów w rajdach amatorskich.
Galeria pojazdu:
Polonez Caro
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika: 240 KM
Masa pojazdu: --- kg
Opis prac:
Jest to projekt za który odpowiadają dwie firmy, MPClassic oraz TRS racing. Firma MP Classic zajęła się przebudową w zakresie blacharskim, zawieszeniem oraz wizualizacją.
Ciekawostką jest wstawienie zawieszenia od BMW serii 3 model E36. Ze względu na zastosowanie kół o rozmiarze 225/40 R18 zmianom uległy zarówno nadkola wewnętrzne jak i zewnętrzne co mocno wpłynęło na wygląd pojazdu.
Firma TRS racing zajęła się przerobieniem Poloneza z pięcio na trzy drzwiową wersję jak również wstawieniem silnika z całym układem napędowym, pochodzącym od Hondy S2000.
Galeria pojazdu:
Fiat 131 Mirafiori
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1978 r.
Pojemność silnika: 1594 cm3
Moc silnika: 115 KM
Masa pojazdu: 910 kg
Opis prac:
Jest to pojazd odrestaurowany pod koniec lat 90tych z przeznaczeniem do jazdy na codzień. W samochodzie był zamontowany oryginalny silnik o poj. 1600 cm3 z wałkiem w bloku. Nie co archaiczny ale majacy wigor. W trakcie ekspaloatacji odmówił jednak posłuszeństwa i został zastąpiony "dwuwałkowcem" również 1,6l. Na początku niestety nie pracował tak jak powinien mimo kapitalnego remontu ciagle trwały prace nad jego usprawnieniem. Silnik dostał zasilanie w postaci podwójnych gaźników Weber 40 oraz sportowy wydech. Prace przyniosły nadspodziewany efekt. Na tyle duży że zdecydowaliśmy przeznaczyć pojazd do jazdy wyczynowej. Dodatkowo zostało obniżone i utwardzone zawieszenie oraz nadane zostały barwy rajdowe.
Galeria pojazdu:
Fiat 131 Mirafiori Sport
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1981 r.
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika: 120 KM
Masa pojazdu: 980 kg
Opis prac:
Niestety jest to kolejny pojazd, którego dokumentacja się nie zachowała jednak te kilka zdjęć zdoła Państwu go przybliżyć . Pojazd zachowany w oryginalnym stanie...
Galeria pojazdu:
Porsche 911 Turbo
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1978 r.
Pojemność silnika: 2994 cm3
Moc silnika: 245 KM
Masa pojazdu: 1195 kg
Opis prac:
Ten youngtimer nie był w całości odbudowany przez naszą firmę a jedynie część elementów blacharskich. Maska oraz lewy przedni błotnik uległy zniszczeniu. Dla wielu internautów może się to wydawać zwykła naprawą blacharską jednak błotnik został tak odbudowany aby za równo z zewnątrz jak i wewnątrz w jak najwięszkszym stopniu był zbliżony do oryginału ponieważ tego typu pojazdy wymagają szczególnej troski. Właściciel w przyszłości planuje całkowitą odnowę youngtimera.
Galeria pojazdu:
Lancia Delta HF Turbo
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1984 r.
Pojemność silnika: 1600 cm3
Moc silnika:132 KM
Masa pojazdu: 1000 kg
Opis prac:
Mimo że nie jest to Lancia w jednej z wersji "Integrale" to zamontowany w niej silnik był jedną z ostatnich konstrukcji w której zastosowano takie rozwiązanie techniczne. Mianowicie turbospręzarkę połączoną z gaźnikiem. Pojazd po naprawach blacharskich został na nowo polakierowany oraz zamontowano nowe 14' koła. Wnętrze zostało odświerzone poprzez nową tapicerkę oraz poszycia foteli i kanapy..
Galeria pojazdu:
Wołga GAZ 24
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1967 r.
Pojemność silnika: 2400 cm3
Moc silnika: 112 KM
Masa pojazdu: 1300 kg
Opis prac:
Jest to projekt, który miał w założeniu przywrócić Wołdze stan oryginaly poprzez odświerzenie powłok lakierniczych. I tak się stało natomiast jak to zwykle bywa, podczas prac projekt uległ modyfikacji. Pojazd został polakierowany w dwóch kolorach metalicznych, wnętrze zaadoptowano z Peugeota 605 (przednie fotele i tylna kanapa) a końcowy efekt podkreśliły 17' felgi.
Galeria pojazdu:
Warszawa 224
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1967 r.
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc silnika:175 KM
Masa pojazdu: 1420 kg
Opis prac:
Jest to jeden z pierwszych klasycznych samochodów który został przez naszą firmę odbudowany oraz zmodyfikowany. Zakres zimian jakich w nim dokonano jest imponujący nawet na obecne czasy, natomiast w latach 90tych był jednym z ciekawszych pojazdów w całej Polsce. Udowodnił to zajmując pierwsze miejsce na jednym znajwiększych zlotów "Tuning party" odbywającym się w Łodzi. Jego właściciel zdecyował się na radykalne zmiany obejmujące cały pojazd. Oprócz wizualnych zabiegów pojazd zyskał: motor opojemności 2000 cm3, wspomaganie kierownicy, hamulce tarczowe, szybki most oraz wnętrze pochądzące z Jaguara XJ.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1984 r.
Pojemność silnika: 1500 cm3
Moc silnika: 90 KM
Masa pojazdu: 1050 kg
Opis prac:
Niestety nie posiadamy innych zdjęć tego Fiata a szkoda. Co prawda nie wygląda zbyt okazale ale jest jak najbardziej wart uwagi. Moc około 90 KM to nie pomyłka. Głowica uległa poważnym modyfiacjom polegającym na zwięszeniu zaworów dolotowych i wylotowych oraz co za tym idzie ich gniazd. Dodatkowo zostały spasowane w trzech płaszczyznach. Na dużo skuteczniejsze hamowanie wpłyneło zamontowanie przednich zacisków na tylne tarcze hamulcowe. Pojazd zysakał dużo wigoru co w połączeniu z utwardzonym i obniżonym zawieszeniem pozwoliło nam zdobyć na jednej z amatorskich imprez 2 miejsce w klasyfikacji ogólnej. Dodam tylko że konkurenci dysponowali pojazdami o dużo większych mocach.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p Pick up long
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1988 r.
Pojemność silnika: 1500 cm3
Moc silnika:75 KM
Masa pojazdu: 1010 kg
Opis prac:
Jest to kolejny z naszych Fiatów tym razem w wersji Long. Pojazd został zakupiony w oryginalnym oraz dość dobrym stanie i po dokonaniu drobnych napraw towarzyszył nam przez kilka lat. Jedyną modyfiaksją było zamontowanie felg od Fiata 131 Mirafiori oraz obniżenie zawieszenia.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p Pick up
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1983 r.
Pojemność silnika: 1600 cm3
Moc silnika: 82 KM
Masa pojazdu: 970 kg
Opis prac:
Jest to pierwszy Fiat pick up przebudowany przez naszą firmę. Przede wszystkim skupiliśmy się na wizualnej stronie projektu. Co prawda zawieszenie uległo obniżeniu i utwardzeniu ale głównie ze względu na ogólny efekt. Po demontażu zderzaków, klamek oraz tylnych lamp elementy blacharskie zostały tak przebudowane aby sprawiały wrażenie fabrycznych. Jak widać szyby w bocznych drzwiach zostały zamienione na jednoczęściowe. Silnik pozostał seryjny jednak po całkowitym remoncie, ze zmienioną pojemnością z 1500 cm3 na 1600 cm3 i z kilkoma modyfikacjami wpływającymi na wiekszą przyjemność z jazdy.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p Pick up Pewex
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1988 r.
Pojemność silnika: 1600 cm3
Moc silnika: 82 KM
Masa pojazdu: 980 kg
Opis prac:
Ta nazwa nie pojawiła się tu przypadkiem, youngtimer był zakupiony za dewizy w Peweksie. W naszej firmie pojazd pojawił się w 2005 roku i po delikatnych stylistcznych modywikacjach, zmianie felg oraz obniżeniu zawieszenia dzielnie nam służył przez 5 lat jako auto służbowe. Obecnie jest częściowo odbudowywany oraz czeka na zminę silnika. Będzie to "dwuwałkowiec" 1.6l z fiata 131. Całowita regeneracja oraz sportowy wydech ożywi nieco naszego youngtimera. Prawdopodobnie będziecie Państwo mogli go zobaczyć na wiosnę w nieco zmienionej stylistyce ale zapewniam że nie odbiegającej zbytnio od oryginału.
Galeria pojazdu:
Fiat 125p cult style
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1987 r.
Pojemność silnika: 1800 cm3
Moc silnika:112 KM
Masa pojazdu: 1050 kg
Opis prac:
Jest to pojazd odbudowany .....
Galeria pojazdu:
Fiat 126p
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1982 r.
Pojemność silnika: 899 cm3
Moc silnika: 55 KM
Masa pojazdu: 650 kg
Opis prac:
Jest to kolejny pojazd przebudowany przez naszą firme w "kultstyle"u. Oprócz dość znacznych zmian wizualnych mocno zaingerowaliśmy w rozwiązania mechaniczne. Przede wszystkim wymianie uległ silnik ze standardowego na jednostkę pochodzącą z Fiata Cinquecento o poj. 899 cm3 który po zmianie osprzętu dysponował mocą około 55 KM. Drugą istotną zmianą było zainstalowanie z przodu tarcz hamulcowych. Dodatkowo we wnętrzu pojawiły się fotele kubełkowe oraz pasy szelkowe. W trakcie budowy pojazdu trwały prace nad dołożeniem do silnika turbosprężarki co dało oszałamiający efekt, jednak z braku dodatkowego budżetu nie można było dopracować tego rozwiązania. Nasza specjalność to renowacja samochodów zabytkowych.
Galeria pojazdu:
Zastawa 1100
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1981 r.
Pojemność silnika: 1500 cm3
Moc silnika: 82 KM
Masa pojazdu: 850 kg
Opis prac:
Jest to pojazd odbudowany w celu przywrócenia go do oryginalnego stanu jednak w trakcie prac uległ kilku modyfikacjom. Jak widać w celu zwiększenia bezpieczeństwa zainstalowana została klatka bezpieczeństwa oraz cywilne kubełkowe fotele. Pojawił się również dodatkowy wlot powietrza pod przednim zderzakiem ponieważ w aucie miał zostać zamontowany silnik 1,3l Turbo pochodzący z Fiata Uno. Mimo iż silnik był już przygotowany, do instalacji jednak nie doszło. Zawieszenie również zmodyfikowano, oprócz tego że uległo utwardzeniu i obniżeniu dodane zostały drążki stabilizacyjne co znacznie poprawiło prowadzenie.
Galeria pojazdu:
Opel Kadett E
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1984 r.
Pojemność silnika: 2000 cm3
Moc silnika: 115 KM
Masa pojazdu: 955 kg
Opis prac:
Opel Kadett E czyli popularna "Łezka" obecnie jest już zaliczany do youngtimerów. Jednak w okresie kiedy był przebudowany czyli 10 lat temu obowiązywały inne trendy. Zgodnie znimi zyskał body kit w german style'u. Projekt wizualny całkowicie powstał oraz został wykonany w naszej firmie. Dotyczy to przede wszystkim przebudowanych przez nas zderzaków oraz tylnich błotników. Efekt końcowy był na tyle dobry że pojazd na jednym ze zlotów, który się odbył w Holadii zdobył pierwsze miejsce w kategorii przebudowy wizualnej.
Galeria pojazdu:
VW Golf Mk I
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1982 r.
Pojemność silnika: 1600 D cm3
Moc silnika: 50 KM
Masa pojazdu: 760 kg
Opis prac:
Jest to pojazd przebudowany jedynie wizualnie. Modyfiakcjom uległy nadkola oraz drzwi w charakterystyczny sposób dla "german style" . Efektu dopełniły wypolerowane felgi o rozmiarze 15'.
Galeria pojazdu:
VW Transporter T3
Dane Techniczne:
Rok produkcji: 1987 r.
Pojemność silnika: 1805 cm3
Moc silnika:115 KM
Masa pojazdu: 1419 kg
Opis prac:
Pojazd został przebudowany w 50%. Pierwotnie była to wersja skrzyniowa urzywana do transportu materiałów budowlanych. Właściciel zrezygnował jednak z funkcjonalności stawiając na niepowtarzalny wygląd. Firam MPclassic umożliwiła to przebudowując pojazd w tzw. "german style'u". Do napędu użyto silnika o pojemności 1800 cm3 z VW Golf MK3. Ciekawym rozwiązaniem było manualne odcięcie tylnich hamulców co w pewnych sytuacjach umożliwiało spektakularne "palenie gumy" , efektem było zdobycie pierwszego miejsca w tej dyscyplinie na jednym z większych zlotów VW.
Galeria pojazdu: